Veľká Británia: Opera prepúšťa bielych hudobníkov, chce viac rasovej rozmanitosti


21. septembra 2021
  Krátke správy - Spoločnosť

Vedenie English Touring Opera (ETO) sa rozhodlo ukončiť spoluprácu so 14 „bielymi hudobníkmi“, vrátane takých, ktorí v tomto hudobnom telese hrali dve desaťročia. Dôvodom tohto rozhodnutia nie sú falošné tóny, vinúce sa z ich nástrojov, ale farba ich pleti.

Opera sa rozhodla nahradiť týchto hudobníkov novými, aby „zvýšila rozmanitosť“ orchestra. Na jar 2022 končia 14 hudobníkom ich zmluvy a opera im ich už nepredĺži. Ide pritom o hudobníkov, ktorí pracovali v opere celé desaťročia. Opera sa vyhovára, že odporúčanie na zvýšenie rozmanitosti prišlo od Britskej rady pre umenie, ktorá obvinila operu, že „nespĺňa kritéria rozmanitosti“. Rada však tvrdí, že nič také neurobila. Vyplašili ju možno ohlasy ľudí, ktorí označili toto rozhodnutie za „čistý rasizmus“.

Riaditeľ opery James Conway napísal hudobníkom list s vysvetlením, že opera „prechádza niekoľkými významnými zmenami“, medzi ktoré patrí aj „obohatenie súboru o všetky druhy rozmanitosti“. Dodal, že táto politika je teraz prioritou a platí aj pre orchester. Označil to za „neustály pokrok“, ktorý musí na javisku prebiehať.

Čistky v opere odsúdil miestny zväz hudobníkov, ktorý ich označil ako „hrôzu“. Slávna huslistka ázijského pôvodu, Čang Čang (Zhang Zhang) z Filharmónie v Monte Carle, označila toto rozhodnutie za škandalózne. V rozhovore pre denník Le Figaro sa pýta: „Kde je spravodlivosť, keď odmietame hudobníkov, pretože nereprezentujú rozmanitosť? Niet pochýb o tom, že ide o dôsledne ideologické rozhodnutie, ktoré ničí hudbu. Jediným kritériom by mal byť talent a schopnosti, nie posudzovanie umelcov podľa farby pleti alebo etnického pôvodu.“ Za toto hodnotenie a za dodatok: „V mene pokroku ospravedlňujeme nespravodlivosť“, sa jej ušlo – obvinenie z rasizmu.

Zdá sa, že neomarxistický pochod inštitúciami úspešne pokračuje a nič ho nemôže zastaviť. Už počas minulého roka sa začali aplikovať v umení a kultúre rôzne zoznamy a čistiace prostriedky, inšpirované neomarxistickou hystériou hnutia BLM. O tom, že hudobné ustanovizne preferujú európsku klasickú hudbu, čo je prejav belošskej supremácie, pričom by mali zaraďovať do repertoáru hudobné prejavy etnických a rasových minorít sme už na Christianitas písali.1

Pri hudbe to však nekončí. Rovnako bolo označené za rasistické aj francúzske stolovanie a kuchyňa.2 O odstraňovaní sôch zrejme ani netreba hovoriť. To sa stalo už pevnou súčasťou novej vlny kultúrnej revolúcie na Západe. Najnovšie sa ocitli na zoznamoch BLM aj belošské športy, hry a čoskoro sa na ňom zrejme ocitne celá európska civilizácia.

Pokiaľ niekomu pripadá tento plán príliš šialený na to, aby sa mohol uskutočniť, tak nech sa pozrie okolo seba a úprimne si odpovie, či to, čo sa odohráva pred jeho očami v súvislosti s ochorením covid-19, by ešte pred dvoma rokmi pokladal za reálne. Každá revolúcia začína neuveriteľne a končí ako sekulárna dogma. Pripočítajte si k tomu neuveriteľný strach ľudí z toho, že budú označení za extrémistov, akonáhle čo i len zapochybujú. Manipulačné praktiky mediálnych sluhov, potom už len dokonajú dielo.

BM

Zdroj: PCH24, titulný obrázok – wikimedia commons

1 https://www.christianitas.sk/black-lives-matter-klasicka-hudba-je-rasisticka/

2 https://www.christianitas.sk/americka-vedkyna-cohenova-francuzska-kuchyna-je-rasisticka/

Váš príspevok je životne dôležitý pre udržanie a ďalší rozvoj portálu.
Prosíme Vás, podporte nás sumou:

5 € 10 € 20 € 50 €

Bráňme spolu vieru, rodinu a vlasť!