„Antikrist nás chce presvedčiť, že existuje len dočasný svet!“ -

„Antikrist nás chce presvedčiť, že existuje len dočasný svet!“


4. novembra 2021
  Cirkev  

Antikrist sa nás bude snažiť presvedčiť, že sa nemusíme starať o večný život, ale výlučne o tento svet, Matku Zem, naš domov. Presvedčí nás, žeby sme sa mali starať o kvalitu našich potravín, triediť odpad, využívať fotovoltiku, bojovať proti globálnemu otepľovaniu,“ upozorňuje kňaz prof. Robert Skrzypczak v rozhovore s Pawłom Chmielewskim.


PODPORTE PORTÁL CHRISTIANITAS

Váš príspevok je životne dôležitý pre udržanie a ďalší rozvoj portálu.
Prosíme Vás, podporte nás sumou:

5 € 10 € 20 € 50 €

Bráňme spolu vieru, rodinu a vlasť!

Prof. Robert Skrzypczak
zdroj: youtube.com

Paweł Chmielewski: Človek by mohol nadobudnúť dojem, že všetko, o čom písal Vladimír Soloviev v Legende o Antikristovi, sa skutočne naplnilo; akoby Antikrist z jeho povesti skutočne ovládol svet, aj keď nemôžeme ukázať na jednu konkrétnu osobu, ktorá by ho predstavovala. Kto by teda bol Antikristom dnes?

Prof. Robert Skrzypczak: Arcibiskup Fulton Sheen hovoril, že Cirkev a svet budú vystavené novému pokušeniu Antikrista. Predpovedal, že Antikrist sa ľuďom nezjaví vo svojej pravej podobe, pretože potom by nemal nasledovníkov. V miniseriáli s názvom Kráľovstvo, ktorý natočil Lars von Trier, je vyjadrená intuícia. Je to príbeh z nemocnice, kde sa ľudia v určitom momente začnú správať zvláštne.

Čosi sa vynára z podsvetia, začína prenikať do chodieb, pohlcovať ľudí, pacientov, personál, nenápadne ich meniť.

Takto chápem predstavu Vladimíra Solovieva a arcibiskupa Fultona Sheena o Antikristovi. Toto, opakujem, nie je konkrétna postava, ale rozšírená mentalita. Dalo by sa to prirovnať k termobarickej bombe.

Takáto bomba vybuchne v podobe jemného prachu, ktorý začneme všetci dýchať. Začína prenikať do našej predstavivosti, do spôsobu, akým vidíme a chápeme svet. Arcibiskup Fulton Sheen povedal, že pokušenie Antikrista v Cirkvi príde v podobe antievanjelia, ktoré sa bude šíriť v katolíckych kruhoch. Bude to náboženstvo bez kríža.

Antikrist sa nás bude snažiť presvedčiť, že sa nemusíme starať o večný život, ale výlučne týmto svetom, Matkou Zemou, naším domom. Presvedčí nás, žeby sme sa mali starať o kvalitu našich potravín, triediť odpad, využívať fotovoltiku, bojovať proti globálnemu otepľovaniu.

To bude religiozita nového humanizmu, humanizmu povýšeného na absolútno. Uveríme, že neexistuje nebo ani peklo, a teda ani hriech, ani sudca. Potom sa zlo môže javiť ako dobro a dobro ako zlo. Absolútny chaos, úplný obrat hodnôt, zmena paradigmy. Brazílsky mysliteľ Plinio Corrèa de Oliveira nazval proces, o ktorom hovoríme, nevedomému duchovnému preladeniu. To znamená, že v nás dochádza k určitej zmene v chápaní pojmov, a to bez nášho súhlasu alebo kontroly, zmena chápania pojmov a pravidiel. To sa napokon aj deje. Európsky parlament označuje potrat za ľudské právo.

OSN označuje za ľudské právo zrovnoprávnenie homosexuálnych vzťahov s manželstvom. Organizácie, ktoré sa proti tomu postavia, majú byť zaradené na čiernu listinu. To sa samozrejme týka aj katolíckej Cirkvi. Arcibiskup Fulton Sheen, ktorý bol v USA považovaný za jedného z najlepších odborníkov na komunizmus, napísal koncom 40. rokov minulého storočia brilantnú prorockú knihu s názvom Komunizmus a svedomie Západu. Tvrdil, že komunizmus je len jednou z historických foriem marxistického vírusu. Dokonca aj keď sa ako systém zrúti, vírus prežije. A nielen to: vráti sa v zmutovanej podobe, bude ničiť eschatologickú vieru ľudí v Boha. Toto je aktivita Antikrista.

O Antikristovi nedávno hovoril aj Benedikt XVI., vďaka čomu sa dostal na titulné stránky dokonca aj sekulárnych novín, akoby toto poznanie bolo dnes obzvlášť príťažlivé, akoby aj pohanské, sekulárne médiá v ňom cítili prítomnosť čohosi pravdivého.

V rozhovore, ktorý je súčasťou najnovšej biografie Benedikta XVI., ktorú napísal Peter Seewald, sa pápeža pýtali na dôvody jeho abdikácie. Seewalda zaujímalo, či na to mali vplyv škandály ako Vatileaks alebo Vatikánska banka. Pápež Benedikt odpovedal, že tieto veci sú, samozrejme, nepríjemné, ale nemali až taký veľký význam.

Svätý Otec pritom upozornil na nebezpečenstvo obnovenia diktatúry Antikrista. Dokonca povedal, že v modernej spoločnosti dochádza k tvoreniu nového kréda Antikrista. Zdôraznil, že ešte pred sto rokmi by nikto nebral vážne návrh tzv. homosexuálneho manželstva alebo produkovania ľudského života v laboratóriách. Dnes však tí, ktorí sa tomu snažia vzdorovať, sú spoločensky vylúčení. Na to, aby sa človek dokázal postaviť proti tejto diktatúre, sa Cirkev musí veľmi intenzívne modliť.

Zdroj: wikimedia commons

Ak sa dnes Antikrist snaží zničiť Cirkev, ako to vidí Benedikt XVI. alebo ako to prorocky predpovedal Soloviev, potom by nás časté intervencie Panny Márie nemali prekvapiť…

Mária sa rozhodne stavia na stranu ľudí veriacich v Krista. Posilňuje svoje pôsobenie, aby prebudila Cirkev k prijatiu jej poslania. Niektorí tvrdia, že tretie fatimské tajomstvo mohlo obsahovať aj určité pasáže týkajúce sa budúcnosti Cirkvi a že v Cirkvi na mnohých miestach dôjde ku kolektívnej apostáze.

V krátkosti pripomeniem, že odpadnutie od viery je spolu s vraždou a cudzoložstvom jedným z troch hriechov, ktoré sa v prvotnej Cirkvi považovali za najväčšie nešťastie kresťana, pretože v ňom zabíjali večný život. To vháňalo človeku slzy do očí. K apostáze najčastejšie dochádzalo tvárou v tvár prenasledovaniu, zo strachu alebo pod nátlakom. Dnes je však rozšírený fenomén tichého odpadnutia od viery. Pred tým varoval už svätý Pio.

Ján Pavol II. o tom písal aj vo svojej exhortácii Ecclesia in Europa. Náboženstvo sa stalo pre ľudí čímsi voliteľným: niekto má rád dostihy, iný futbal, ďalší rockovú hudbu a niekto iný môže mať rád práve náboženstvo.

Antikrist je schopný urobiť čokoľvek, aby nás presvedčil, že existuje len tento svet, že neexistuje žiadny iný, žiadne zasľúbenie a žiadne mystérium. Presviedča nás, že najdôležitejšie v živote je byť šťastný tu, na zemi, a preto sa usilujme o čo najväčšie pohodlie pre seba a svojich blízkych!

V skutočnosti už nepotrebujeme policajný systém ani mocenský aparát, ktorý by nás nútil podriadiť sa. Michel Houellebecq, autor francúzskych románov, ktoré sú veľmi nepríjemným čítaním, plný morálnej degenerácie a prázdnoty, napísal v istom období inšpiratívnu knihu, odlišnú od jeho predchádzajúcich diel, s názvom Submisia. Je to prorocký román. Houellebecq si v ňom predstavoval, že súčasní Francúzi by nemali problém prijať islam a šaríu, dokonca aj premeniť Sorbonnu na islamskú univerzitu, ak by nestratili prístup k pôžitkom a nadobudnutému pohodliu života. Antikrist prichádza v podobe mäkkej totality, a to nielen vo Francúzsku. (…)

Najznepokojujúcejšie však je, že mnohí ľudia Cirkvi namiesto toho, aby varovali pred prichádzajúcou diktatúrou a vyzývali k návratu ku Kristovi, upadajú do pasce svätého pokoja a obávajú sa, či v dobe nepokojov nestratia príliš veľa zo svojich nadobudnutých privilégií. Dovoľujeme, aby vlny špinavej vody Antikrista zmyli z nás našu katolícku identitu. Často som si kládol otázku, či by sme dnes my kňazi dokázali obstáť a prejsť napríklad skúškou tábora Dachau, skúškou väzníc a gulagov, ako to dokázali naši predchodcovia žijúci pod nacistickou a sovietskou tyraniou.

Boli bití, mučení, špinaví, premrznutí, chorí. Boli by sme schopní vydržať výsluchy, ako ich vydržal arcibiskup Baraniak, na ktorom hasili cigaretové ohorky, a ktorý bol podrobený mučeniu tzv. waterboardingom (simulované topenie) s cieľom prinútiť ho ku krivej výpovedi, ktorá by usvedčila prímasa Wyszyńského? To, či sme pripravení trpieť pre pravdu zajtra, závisí od toho, ako žijeme dnes.

Panna Mária však vo Fatime oznámila, že jej Nepoškvrnené Srdce zvíťazí. Samozrejme, nevieme, ako a kedy sa to stane, ale môžeme – ba mali by sme – sa držať tejto nádeje na konečné víťazstvo nad nehybnosťou a úpadkom, o ktorých hovoríte…

Varovania Panny Márie sú vždy podmienené. Predkladá riešenia, ale nevnucuje ich. Sľubuje, že nám príde na pomoc, ak jej budeme dôverovať, ak sa budeme obracať k jej Nepoškvrnenému Srdcu. Nepoškvrnené Srdce Panny Márie je tajomstvom človeka otvoreného Bohu, človeka, ktorý je premožený milosťou, ktorý prežíva svoj kairos viery a necháva sa viesť do tajomstva prichádzajúceho Pána.

Našu situáciu môžeme porovnať so situáciou Izraelitov v egyptskom otroctve. Boh k nim poslal Mojžiša. Mojžiš povedal: „Opášte si bedrá a zapáľte si pochodne, buďte pripravení vyjsť. Anjel smrti prejde; tam, kde bude vidieť krv baránka, ľudia budú zachránení.“ Tak aj my dnes musíme mať opásané bedrá a zapálené pochodne. Musíme znovu objaviť silu viery. Kresťanstvo nie je ideológia ani filozofický svetonázor.

Je to Boh, ktorý prichádza, je to Pascha. Prechod od smrti k životu. Pán pritiahne tých, ktorí budú bdieť. V Egypte nie všetci Izraeliti nasledovali Mojžiša, nie všetci sa pripravili na cestu. Už im na tom nezáležalo. Zostali v Egypte, pretože boli zvyknutí na otroctvo. Zaujímalo ich len pohodlie a pokoj. Hoci boli Izraeliti, ich srdcia sa stali egyptskými. Ak sa aj my necháme presvedčiť o tom, že nám tento svet postačuje a nebudeme očakávať nič iné, potom sme v rukách Antikrista.

© Všetky práva vyhradené. Článok bol prebraný z týždenníka DoRzeczy.

PDF (formát pre tlač)

Najnovšie články

Terapeutické účinky latinského jazyka (Prvá časť)

Pápež František v najnovšom rozhovore o tzv. popieračoch klímy: „Sú hlúpi…“ Ospravedlní sa podobne ako biskup, ktorý to isté povedal o Bidenovi?

Štyria nemeckí biskupi sa odmietajú zúčastniť Synodálneho výboru, lebo je nezlučiteľný so sviatostnou konštitúciou Cirkvi. Otázne je – dokedy?

Liz Yore pre Fatimu TV: „Som presvedčená, že on je nástroj globalistov“