Moderátorka vo Francúzsku: „Pre mňa je obrana latinskej omše obranou nášho dedičstva“ -

Moderátorka vo Francúzsku: „Pre mňa je obrana latinskej omše obranou nášho dedičstva“


23. marca 2023
  Krátke správy

Latinská omša opäť raz zapĺňa stránky francúzskych novín a časopisov. Tentokrát je to vďaka známej francúzsko-tuniskej moderátorke pochádzajúcej z moslimskej rodiny, ktorá opisuje krásu „la messe en latin“.

Zdroj: youtube.com

Sonia Mabrouková, 45-ročná francúzsko-tuniská moderátorka narodená v Tunise, v týchto dňoch šokovala Francúzsko svojou knihou Reconquérir le Sacré: La Survive de Occident passera par le sacré (Znovuobjavenie posvätna: Prežitie Západu závisí od posvätna). Knihu teraz propaguje v rôznych rádiách a programoch, čo neuniklo pozornosti miestnych médií. Sonia svoju knihu predstavuje ako osobné svedectvo a tiež ako istú kritiku Západu, ktorý sa vzdáva hlbokého posvätna pre nejaké veľmi plytké idey: autorka spomína hlavne individualizmus, modernizmus a nihilizmus, čo je podľa nej „ničivý kokteil pre posvätno“.

Toto „posvätno“ charakterizuje Sonia ako „potrebu držať sa niečoho, čo nás prevyšuje“. Otázku posvätna považuje aj za súčasnú, „nikdy neprestalo existovať“, uvádza a rozhodne to podľa nej nie je vec, ktorá by mala byť niekde v ústraní. Posvätno oddeľuje od „náboženského“, pretože aj ateistická republika môže mať svoje posvätno – Sonia trochu „provokačne“ označuje za „posvätno republiky“ covidové opatrenia. Toto však vníma ako akési falošné, či plytké „posvätno“.

Avšak skutočne hlboké a naplňujúce posvätno nachádza predsa len v náboženstve a – prekvapivo – hlavne v latinskej omši. Pre Sud Radio hovorí:

Pre mňa je obrana latinskej omše obranou nášho dedičstva, ale aj liturgie… Latinskú omšu určite nevnímam ako archaickú, či spiatočnícku. Naopak, problém vidím skôr v II. vatikánskom koncile, ktorý vnucuje ľuďom všetko horizontálne. Latinská omša je komplexnejšia – v skutočnosti je vertikálna – a teda možno trochu ťažká.“

Sonia ďalej uvádza, že je proti „horizontalizmu“, ktorý vníma ako formu, ktorá všetko zľahčuje, čo nie vždy býva pozitívnym prvkom. Moderátorka teda posvätno vidí ako koreň civilizácie a „týmto koreňom pre Francúzsko, Európu a Západ bolo kresťanstvo“. Latinskú omšu potom vníma ako najlepšie vyjadrenie tohto obrovského dedičstva západnej civilizácie. Vo svojej knihe otvorene píše:

Napriek všetkému (tlaku), ničenie niekedy prichádza zo srdca Cirkvi. Dôkazom nech je odmietanie nedávneho motu proprio Benedikta XVI. o (latinskej) liturgii. Prečo diabol obmedzuje tradičnú omšu v latinčine? Takýmto rozhodnutím, ktoré pápež František označil za „bolestivé“, aby nevzbudzoval dojem, že to robí s čistým srdcom, sa približujeme vymazaniu, či nahradeniu posvätného…

Latinská omša a chorál sú vyjadrením posvätna založeného na stáročných hudobných rituáloch a modlitbách. S obmedzeniami tridentských omší sa toto vyjadrenie oslabilo…“

Nemohlo by to byť súčasné nihilistické, ateistické a neomarxistické Francúzsko, aby sa proti Sonii nezdvihla hlučná vlna odporu. Radikálni ekológovia požadujú jej verejné vyšetrovanie (!), moderátorky jednej relácie, kam ju pozvali, sa do nej poriadne obuli a podľa portálu medias-press.fr sa „pre obranu posvätna, tradície a kresťanských hodnôt vyprodukovaných vo Francúzsku… stala pre extrémnu ľavicu a rovnako zmýšľajúce médiá verejným nepriateľom číslo 1.

MG

Zdroj: youtube Sud radio, riposte-catholique.fr, medias-presse.info, ilustračný obrázok, zdroj – youtube.com


PODPORTE PORTÁL CHRISTIANITAS

Váš príspevok je životne dôležitý pre udržanie a ďalší rozvoj portálu.
Prosíme Vás, podporte nás sumou:

5 € 10 € 20 € 50 €

Bráňme spolu vieru, rodinu a vlasť!

PDF (formát pre tlač)

Najnovšie články

Ikona ako kladivo na herézy. Rubľovova Svätá Trojica a novozákonná Paternitas

Pápežská akadémia pre život vydala šokujúcu knihu. Pripúšťa v nej eutanáziu, umelé oplodnenie, aj revíziu samotných Božích prikázaní!!!

Mírně „kabalistický“ výklad amerického Nadčlověka, jehož skutečné jméno zní Kal-el

P. James Martin SJ o potrestaní Sodomy – Nešlo o potrestanie homosexuality, ale o Boží trest za nedostatok lásky a pohostinnosti