Coca-Cola stiahla pro-LGBT reklamy, Pro-family Maďari dosiahli „čiastočné víťazstvo“

lifesitenews.com
22. októbra 2019
  Revolúcia  

Zástancovia manželstva a rodiny v Budapešti dosiahli čiastočné víťazstvo, keď sa postavili proti kontroverzným pro-LGBT reklamám, ktoré spoločnosť Coca-Cola rozmiestnila na verejných priestoroch v celom hlavnom meste Maďarska.

Provokatívne a sugestívne fotografie párov rovnakého pohlavia, ktoré sa v tesnej blízkosti delia o kokakolu, spolu s reklamou s dúhovou tematikou a s nápisom „Love is love“ a so sloganmi ako „Žiaden cukor, žiadne predsudky“, boli zobrazované v reklamách Coca-Cola začiatkom augusta na vlakových staniciach a autobusových zastávkach v Budapešti.

Reklamná kampaň sa časovo zhodovala s týždeň trvajúcim hudobným festivalom Sziget, ktorý sa každoročne koná začiatkom augusta na severe Budapešti a očakávalo sa, že priláka viac ako pol milióna ľudí.

Petícia, ktorú 2. augusta zorganizovala nadácia CitizenGO Maďarsko, sa rýchlo rozšírila po internete, a podľa stránky HazteOir zameranej na obranu rodiny, získala podporu vyše 41 tisíc signatárov. Okrem toho sa začali ozývať požiadavky na bojkotovanie kokakoly kvôli tejto reklame.

Čiastočné víťazstvo bolo dosiahnuté, keď Coke nahradila plagáty zobrazujúce páry rovnakého pohlavia sloganom „Love is love“.

Bolo to „polovičné víťazstvo“, povedala Eszter Zaymusová, riaditeľka kampane CitizenGO pre Maďarsko.

Zaymusová naliehala, že treba naďalej bojkotovať značku Coca-Cola, pretože podľa správy HazteOir „neprestáva propagovať posolstvá podporujúce homosexualitu“.

LifeSiteNews požiadala spoločnosť Coca-Cola o potvrdenie zmeny v jej budapeštianskej LGBT kampani a o vyjadrenie sa k tejto záležitosti, ale nedostala odpoveď.

V petícii CitizenGO sa uvádza, že Maďarsko chráni inštitúciu manželstva ako zväzok muža a ženy a tiež, že rodina je základom pre prežitie národa.

Zdroj: lifesitenews.com

Vyzvala starostu Budapešti a ďalšie orgány, aby „fenomén homosexuálneho lobovania udržali v patričných medziach, aby neohrozovali verejnú morálku“, a vyjadrila obavy z toho, že táto kampaň môže negatívne ovplyvniť mladých ľudí.

Petícia vyzvala na stiahnutie LGBT reklám, pretože „homosexuálny obsah inzerovaný na plagátoch ohrozuje verejnú morálku, keďže homosexuálne vzťahy sú v rozpore s prirodzeným morálnym zákonom a rodina je základom pre prežitie národa.“

Taktiež zdôraznila práva rodičov, ktorí majú rozhodnúť kedy a ako učiť deti o pohlavných vzťahoch.

„…tak ako mladý človek alebo dieťa mladšie ako 18 rokov nemôže vstupovať do obchodov s tabakom, alebo sa v televízii zobrazí upozornenie, ak obsah nie je určený deťom,“ uviedla. „Toto umožní rodičom, aby prepli na iný program, alebo vypli televízny prijímač.“

„Pri prechádzke mestom však“, petícia pokračovala, „nebude možné chrániť deti pred obsahom, ktorý vnucuje homosexualitu.“

4. augusta Boldog István, člen vládnej strany maďarského predsedu vlády Viktora Orbána, vyzval k bojkotu Coca-Coly.

„Odmietam reklamnú kampaň Coca Coly,“ vyhlásil Orbán na Facebooku. „Kým neodstráni provokatívne plagáty v Maďarsku, nebudem piť jej produkty. Toto žiadam od každého.“ 

Správa Church Militant (C.M.) obsahovala videozáznam akcie konzervatívnych občanov, ktorí vystupovali proti kampani s letákmi a nálepkami spochybňujúcimi kampaň LGBT „Love is love“ a kládli si otázku, či ďalším krokom nebude akceptácia pedofílie.

Konzervatívna strana Mi Hazánk (Naša domovina) 13. augusta organizovala demonštráciu pred sídlom spoločnosti v Dunaharaszti, a vyzvala na bojkot Coca-Coly.

Maďarská vláda podporuje rodinu a manželstvo.

Krajina uznáva právne zväzky osôb rovnakého pohlavia, ale Fidesz a Orbán sú proti legalizácii „manželstva osôb rovnakého pohlavia“.

V máji predseda maďarského parlamentu László Kövér vyvolal kontroverziu, keď položil znamienko rovnosti medzi adopciou detí homosexuálnymi pármi a pedofíliou.

Keď bol vedúci Orbánovho úradu Gergely Gulyás požiadaný, aby komentoval Kövérove poznámky, povedal:

„Paralelu tu môžem nájsť iba v jednom aspekte: V obidvoch prípadoch zostávajú záujmy dieťaťa v úzadí a dôraz sa kladie na záujmy osvojiteľov, ktorí, mimochodom, ani teoreticky nemôžu mať svoje vlastné dieťa. Myslím si, že je to fakticky správne“.

Budapeštianska spoločnosť verejnej dopravy BKV odmietla, že by mala niečo spoločné s kontroverziou LGBT reklamy na Coca-Colu a vydala vyhlásenie, podľa ktorého sú tretie strany zodpovedné za využitie jej reklamného priestoru.

Spoločnosť Coca-Cola v prvých dňoch výziev na bojkot vydala vyhlásenie, v ktorom sa prihlásila k svojej kampani LGBT.

„Naša spoločnosť sa usiluje o diverzitu, inklúziu a rovnosť v našom podnikaní a tieto práva podporujeme aj v spoločnosti“, uviedol vo vyhlásení zástupca spoločnosti. „Ako dlhoročný podporovatelia komunity LGBTQI veríme, že každý má právo milovať osobu, ktorú si zvolí. Kampaň, ktorá v súčasnosti prebieha v Maďarsku, tieto hodnoty odráža.“