Miliardári na čele so Sorosom vytvorili agentúru „Good Information“ na boj proti „dezinformáciám“ - Christianitas

Miliardári na čele so Sorosom vytvorili agentúru „Good Information“ na boj proti „dezinformáciám“


29. decembra 2021
  Krátke správy - Spoločnosť


! PODPORTE PORTÁL CHRISTIANITAS !

Váš príspevok je životne dôležitý pre udržanie a ďalší rozvoj portálu.
Prosíme Vás, podporte nás sumou:

5 € 10 € 20 € 50 €

Bráňme spolu vieru, rodinu a vlasť!

Nedávno spojili svoje sily americkí „filantropickí“ miliardári, na čele s Georgeom Sorosom a koncom októbra vytvorili agentúru Good Informations (Dobré informácie), ktorá má bojovať proti „dezinformáciám“ a „hoaxom“, čiže proti alternatívnym médiám, ktoré neprinášajú politicky korektné informácie, v duchu vládnuceho ľavicového liberalizmu. V tomto kontexte je aj nutné vnímať stále silnejúce hlasy slovenských a stredoeurópskych politikov o potrebe boja proti tzv. dezinformáciám, ako aj sústavné emotívne vyjadrenia prezidentky Čaputovej o spoločnosti traumatizovanej údajnými dezinformáciami.

Hlavným investorom projektu je George Soros, ktorého netreba predstavovať. Jeho angažovanie sa v šírení tých „správnych“ informácií je dlhodobo známe. Rovnako ako financovanie tzv. farebných revolúcií. Pripomeňme, že napríklad len jednej zo skupín aktivistov hnutia Black Lives Matter, ktoré organizovalo nepokoje v USA počas posledných dvoch rokov, daroval v roku 2021 okolo jedného milióna dolárov prostredníctvom organizácie PAC Color of Change. Ďalšie milióny tečú smerom k iným ľavicovým a liberálnym aktivistom, médiám a politikom, vo veľmi štedrých prúdoch.

Druhým významným investorom je miliardár Reid Hoffman, spoluzakladateľ a bývalý riaditeľ spoločnosti Linkedin, a partner spoločnosti Greylock. V rebríčku časopisu Forbes vyčíslili čistú hodnotu jeho majetku na 1,8 miliardy dolárov. V rokoch 2014 – 2017 sa zúčastnil sa na stretnutiach skupiny Bilderberg a medzi jeho filantropické aktivity patrí napríklad podpora diverzity v korporáciách.

Jeho angažovanie v „boji proti dezinformáciám“ vyznieva trochu komicky – na pozadí odhalení z roku 2018 – keď ho denník New York Times usvedčil z toho, že financoval skupinu, ktorá poskytovala nepravdivé informácie o tom, ako ruská vláda údajne podporuje republikána z Alabamy, Roya Moora v senátnych voľbách roku 2017.

Medzi ďalších investorov Good Information patrí napríklad zakladateľ spoločnosti Arista Networks Inc., Kenneth Duda, alebo investičný fond Incite Ventures, založený Swatim Mylavarapuom a Mattom Rogersom, pod ktorého hlavičkou pôsobia neziskové organizácie Incite LabsIncite Politics, ktorých cieľom je, ako uvádza oficiálna stránka spoločnosti, „osobne organizovať a podporovať iniciatívy na schvaľovanie legislatívy a voľbu kandidátov, ktorí pristupujú k problémom našej krajiny z novej perspektívy“. Aká „nová perspektíva“ sa od kandidátov očakáva, o tom netreba príliš dlho premýšľať.

Agentúra bude mať poradný zbor pozostávajúci z takmer dvoch desiatok politických, mediálnych a technologických expertov, ktorých mená a funkcie nepotrebujú komentár, vrátane bývalého riaditeľa komunikácie Bieleho domu Dana Pfeiffera, zakladateľa Civic Signal Eliho Parisera, spoluzakladateľa Check My Ads Nandini Jammiho, bývalého redaktora Chicago Tribune a Chicago Sun – Times Marka Jacoba, či spoluzakladateľky Accountable Tech Nicole Gillovej a ďalších.

Good Information prezentuje ako svoje oficiálne poslanie „verejný záujem“ a „záväzok obnoviť dôveru verejnosti a posilniť demokraciu“. Dodávajú, že budú bojovať proti dezinformáciám, ktoré sa v poslednej dobe stávajú čoraz väčším problémom, najmä vzhľadom na falošné správy o pandémii koronavírusu.

V duchu bežnej liberálnej frazeológie sa môžeme na stránkach portálu Forbes dočítať, že Good Informationplánuje financovať a spolupracovať s novými a existujúcimi mediálnymi spoločnosťami, ktoré bojujú proti nárastu dezinformácií online tak, že sa zamerajú na informácie založené na faktoch“. Čiže v preklade z newspeaku: budú vytvárať prostredie informačnej selekcie a démonizácie nezávislých politických informačných zdrojov tak, aby sa priestor pre alternatívne médiá postupne redukoval.

Že to nie je záujmom len niektorých miliardárov, ale že údajné „dezinformácie“ znervózňujú vládnuce elity čoraz viac, o tom svedčí informácia Forbesu, že aj ďalší zámožní podnikatelia zakladajú podobné iniciatívy. Zakladateľ spoločnosti CraigsList, Craig Newmark investoval milióny prostredníctvom svojej neziskovej organizácie, aby podporil tzv. faktické spravodajstvo, a bývalý generálny riaditeľ Microsoftu Steve Ballmer založil agentúru USAFacts, neziskovú organizáciu, ktorá sa venuje propagácii vládnych údajov. Spoločnosť Laurene Powell Jobs investovala v boji proti „dezinformáciám“ do niekoľkých novinárskych organizácií, vrátane Axios, prostredníctvom svojej investičnej skupiny Emerson Collective.

Prvé investície Good Information boli nasmerované do Spojených štátov a sú zamerané na miestne médiá. Pokiaľ všetko pôjde podľa plánu, dočkáme sa zrejme rozšírenia tejto agentúry bojujúcej proti „dezinformáciám“ aj na naše územie. Boj proti údajným hoaxom, potom zrejme naberie ešte intenzívnejšiu podobu. Súčasné výkriky politikov, mimovládnych organizácií, ale aj niektorých cirkevných predstaviteľov môžeme preto vnímať ako istú formu „delostreleckej prípravy“ pred útokom.

BM

Zdroj: forbes.com, pch24, axios.com, titulný obrázok – flickr.com


! PODPORTE PORTÁL CHRISTIANITAS !

Váš príspevok je životne dôležitý pre udržanie a ďalší rozvoj portálu.
Prosíme Vás, podporte nás sumou:

5 € 10 € 20 € 50 €

Bráňme spolu vieru, rodinu a vlasť!