LGBT sa silou – mocou tlačí do farských priestorov -

LGBT sa silou – mocou tlačí do farských priestorov


7. júna 2020
  Krátke správy

Benedikt XVI. sa raz vyjadril, že v súčasnej spoločnosti existuje riziko, že „tolerancia bude zrušená v mene samotnej tolerancie“. Tento trend je výrazný na Západe, ale najtolerantnejšia vyzerá byť asi Kanada, kde najhorším zločinom je dotknúť sa citov inak orientovaných alebo povedať niečo kritické o islame.

Tam 26. mája sudca rozhodol, že katolícka farnosť vo White Rock (Britská Kolumbia) bude predvolaná na súd pre ľudské práva. Dôvod? Farnosť v marci 2019 odmietla prenajať svoju farskú sálu LGBT skupine White Rock Pride Society, ktorá v nej chcela zorganizovať podujatie veľavravne nazvané „Love is love“. Farnosť to jasne odôvodnila tým, že „podpora homosexuálneho životného štýlu“ je v rozpore s katolíckou vierou.

To však tým inak orientovaným nestačilo, chceli to mať písomne, a po štyroch mesiacoch podali sťažnosť pre porušenie ich ľudských práv.

Farnosť podporili právnici arcidiecézy vo Vancouveri, ktorí zdôraznili, čo by po dvoch tisíc rokoch katolicizmu malo byť každému jasné: „Navrhované použitie [farskej sály] je v rozpore s praxou, učením a morálkou katolíckej viery, pretože cieľom Prajdu, večere a tanca pri akcii je povzbudiť a podporovať homosexuálny životný štýl“».

Farnosť a arcidiecéza preto požiadali súd, aby zamietol sťažnosť spoločnosti Pride Society s odôvodnením, že je potrebné, aby náboženské inštitúcie zostali slobodné vo využívaní svojich vlastných priestorov tak, aby to nebolo v rozpore s ich vierou.

Sudkyňa Kathleen Smithová, ako uvádza kanadská webová stránka, síce uznala, že farnosť predložila „presvedčivý argument“ o ochrane náboženských priestorov. Podľa jej názoru to však nestačí. „Tento prípad – hovorí Smithová – je však komplikovaný tým, že farnosť bežne sprístupňuje časť svojich priestorov organizáciám, ktoré nie sú súčasťou katolíckej komunity.“

V skutočnosti „komplikácia“, o ktorej hovorí Smithová, je „geniálnou“ zámienkou, ktorá je čoraz evidentnejšia a prejavom kultúrneho a praktického totalitarizmu. Zostáva totiž faktom, že je to Cirkev, ktorá rozhoduje, komu dá k dispozícii farské priestory a v nijakom prípade štát, súdy či ľudskoprávne orgány nemôžu Cirkvi nič a nikoho vnucovať.

Ide tu o samotné libertas Ecclesiae ohrozovaná rôznymi skupinami, ktoré silou-mocou chcú zmeniť jej učenie. Spolu so slobodou Cirkvi je však v stávke aj sloboda celej spoločnosti, ktorá je zrkadlom Cirkvi.

P.S. Tento prípad má však aj svoju pozitívnu stránku, ktorá človeka poteší, a to že v Kanade sú ešte katolíci, ktorí sa vedia postaviť za učenie Cirkvi, sú ochotní kvôli nemu znášať aj nepríjemnosti a v neposlednom rade, že ich v tom podporí aj biskupstvo.

PDF (formát pre tlač)

Najnovšie články

Európske hodnoty? Aké „hodnoty“ majú vlastne na mysli cirkevní predstavitelia, keď nás pred voľbami vyzývajú ďalej podporovať zhnitý „európsky projekt“?

Pár slov o škapuliari, škapuliarskom bratstve a škapuliarskych milostiach, V. časť – záver

František Mikloško opäť perlil o Cirkvi, pápežoch, gender a kresťanskej politike: Pápež František je skvostom, nacionalisti a tradiční sú problém

„Už se perou, už se perou“ – Medzi feministkami a transgendermi v Paríži to iskrilo…