Ekonáboženstvo už všetko vie. Koronavírus nie je trestom od Boha, je trestom matky Zeme - Christianitas

Ekonáboženstvo už všetko vie. Koronavírus nie je trestom od Boha, je trestom matky Zeme

Branislav Krasnovský
29. apríla 2020
  Spoločnosť  

Je úžasné, že dnes stačí odmietať náboženstvo, prestať chodiť do školy ako švédska Gréta a človek sa okamžite stane celebritou. Výrokom médiami uznávaných celebrít venujú médiá adekvátnu pozornosť, rovnako ako v antických Delfách venovali pozornosť šialeným vešticiam, ktoré sfetované vykrikovali veštby a tými sa riadila staroveká grécka spoločnosť.

Zdalo by sa, že od staroveku sme už prešli ďalej, ale ako vidieť, v 21. storočí sa maniere novodobých veštcov a veštíc stávajú v dnešnom svete opäť bernou mincou. Je koronavírus odpoveďou matky Zeme na ekologickú krízu? Ako vidieť z reakcií mnohých celebrít, tak áno a ak Zem varuje, musíme s tým predsa niečo robiť. Alebo nie?

Ekologicky sa prebudila Olga Tokarczuková, poľská spisovateľka, ktorá získala Nobelovu cenu a ktorá sa preto automaticky stáva morálnou autoritou. Podľa nej bola koronavírusová pandémia spôsobená javmi ako „kruté zaobchádzanie so zvieratami, konzumnosť či cestovný ruch“, ktoré Tokarczuková opisuje ako prekliatie Zeme.

Rovnako mysticky vystupuje tenista Novak Djokovic, ktorý sa ani netají tým, že „chce vibrovať na rovnakej vlnovej dĺžke ako matka Zem“. Len vtedy, keď všetci budeme vibrovať ako jeden a uvedomíme si, že všetci žijeme v rovnakom svete, pomôžeme matke Zemi uzdraviť sa. Svoje múdrosti zvečňuje Djokovic na svojom Instagrame.

Rovnako má jasno Jane Godall, ktorá sa venuje výskumu opíc. Podľa jej slov je súčasná epidémia výsledkom ignorovania prírody a pohŕdaním zvieracími druhmi človekom. Podľa jej slov ľudia vytlačili zvieratá do nerozvinutých oblastí, ľudia sa nekontrolovateľne rozmnožujú a to prináša rozvoj pandemických ochorení.

Aby sme si nemysleli, že len tenisti, laureáti Nobelovej ceny, švédske dievčatá, ktorým sa nechce chodiť do školy či tenisti majú v danej téme jasno, tak aj OSN verí v “matku Zem” a globalizáciu. Inger Andersen, vedúci klimatického programu OSN uviedol, že austrálske lesné požiare, vysoké a netypické teploty, súčasná epidémia v Keni i koronavírus sú “správami matky Zeme” a v podobnom duchu sa vyjadril aj Klaus Schwab, zakladateľ Svetového ekonomického fóra, ktorí takisto tvrdí, že “koronavírus je signálom prírody“, ktorý nás prinúti vybudovať udržateľný, inkluzívnejší a globálnejší ekonomický systém. Evidentne logika nie je silnou stránkou Klausa Schwaba, pretože Schwab navrhuje, aby proces globalizácie, ktorý celú krízu spôsobil (pretože o kríze hovoria všetky celebrity), treba riešiť ešte väčšou mierou globalizácie. To je podobné ako keby hasič uviedol, že požiar, ktorý spôsobili sudy s benzínom, treba hasiť ešte väčším množstvom benzínu…

Ale pokračujme. Thomas L. Friedman, publicista prestížneho New York Times takisto nepochybuje o tom, že “Mother Nature” je najväčšou silou vo svete. Zlý Donald Trump odstúpil od dohody o klíme a tak “Mother Nature” pripomína (pre demokratov najhoršiemu americkému prezidentovi v histórii) Trumpovi, kto je vlastne pánom. Podľa Thomasa L. Friedmana “Mother Nature” nemožno ovládnuť, nemožno s ňou manipulovať a nemožno ju skorumpovať.

Zdroj: publicdomain.com

A čo na to Cirkev?

Zaujímavé je, že aj mnohí cirkevní predstavitelia vystupujú v podobnom duchu. Veronský modernistický biskup Giuseppe Zenti tvrdí takisto, že koronavírus je výsledkom pôsobenia prírody, ktorá sa k nám správa ako macocha. A Boh smutne čelí tomuto útoku spolu s nami, pričom túži po tom, aby sme si všetci uvedomovali, že tvoríme jeden harmonický celok.

Pápež František pre The Tablet uviedol, že „nevie, či je koronavírus Covid-19 pomstou matky prírody, ale určite ide o jednu z jej odpovedí“. Ani slovo o tom, že by mohlo ísť o Boží trest, pretože platí mantra o nemožnosti Božieho trestu, lebo Boh je milostivý. To však “matka príroda” byť nemusí.

Dnes ekoveriaci, velebiaci “matku prírodu” upadli do vytrženia. Po webe kolujú fotografie mimoriadne krásnych a čistých Himalájí, aké už obyvatelia Pandžábu nevideli desiatky rokov. Obyvatelia Benátok zase obdivujú delfíny, ktoré plávajú v benátskych kanáloch a Američania si nadšene fotia jelene, ktoré sa zatúlajú do okrajových štvrtí amerických miest. Samozrejme, veľká väčšina týchto fotografií je fejkom, no ekoveriaci sú napriek tomu unesení. Ukazuje sa, že predsa len ľudia sú rakovinou tohto sveta, samozrejme ide o ľudí, ktorí nectia “matku prírodu” neseparujú odpad, nepomáhajú v útulkoch zvierat a nevyužívajú obnoviteľné zdroje energií.

Ekoveriaci a environmentalisti sú v extáze. Krása, ktorú však pozorujú na fotografiách, vrátane ekofejkových fotografií ale nastáva v dôsledku straty pracovných miest miliónov ľudí. Tých ľudí, ktorí vyrábali a vyrábajú pre rozvinuté krajiny, pretože tie už dávno presunuli svoju výrobu do ázijských krajín. Kvôli bezmedznému globalistickému finančnému konzumu sa ničilo najprv vo veľkom prírodné prostredie, dnes sa budú ekonomicky trestať milióny ľudí, ktorí pre potreby obyvateľov najviac rozvinutých krajín s najväčším počtom ekoveriacich a environmentalistov na meter štvorcový doteraz v šialenom tempe vyrábali, len preto, aby sa koleso globalistického finančného molocha nezastavilo.

Skutoční klimatológovia a environmentalisti ale varujú pred nevyrovnanými prejavmi súčasných celebrít. Už teraz hovoria o tom, že hneď ako sa začne situácia vracať k normálu, budú chcieť všetky ázijské krajiny, v ktorých sa vyrába, vyrovnať finančné straty a zintenzívnia výrobu, takže príde nakoniec k ešte výraznejšiemu znečisteniu životného prostredia.

Ekoveriaci a environmentalisti majú v tom úplne jasno. Mstí sa nám “matka Zem“, pretože nedbáme na jej varovania. Ale prečo sa rozhodla mstiť sa ľudstvu “matka Zem” napríklad v stredoveku, keď ľudia životné prostredie neničili a všetci sme žili v harmónii s prírodou? Morové rany v stredoveku boli podstatne hroznejšie ako dnes epidémia koronavírusu. Alebo vtedy ešte nebola „matka Zem“ všemocná a trestal nemilosrdný Boh?

To, že nevedia na túto otázku odpovedať ekoveriaci a environmentalisti, neznamená, že na túto otázku nedokážu nájsť odpoveď veriaci katolíci. Pandémie sú trestom za ľudské hriechy. Božie milosrdenstvo totiž nevylučuje Boží trest. Boží trest je ale takisto prejavom milosrdenstva, pretože Boh niekedy prichádza na záchranu človeka takýmto tvrdým spôsobom, aby zabránil človeku samotnému definitívne sa zničiť.

Ako hovorí Pán Ježiš Kristus: „Nebojte sa tých, čo zabíjajú telo, ale dušu zabiť nemôžu. Skôr sa bojte toho, ktorý môže i dušu i telo zahubiť v pekle“ (Mt 10, 28).

Najnovšie články

Sv. Melor, mučeník

„Nezaujímavá“ svätica z Lisieux: Malá Terezka a čo ste o nej nevedeli

Týždeň na Slovensku

„Anklopfzeremonie“ alebo pohľad do habsburských pohrebných rituálov