Dva pochody za život: v Poľsku a v Nemecku. Potrebujeme rázne kontrarevolučné kroky! -

Dva pochody za život: v Poľsku a v Nemecku. Potrebujeme rázne kontrarevolučné kroky!

Mikuláš Hučko
22. septembra 2021
  Spoločnosť   ,

Zdroj: wikimedia commons

Cez víkend, 18. a 19. septembra, sa konali pochody za život v Poľsku a aj v Nemecku. V niečom boli podobné, v niečom zasa odlišné. V Poľsku sa Pochod konal tak ako vždy, pod záštitou Konferencie biskupov Poľska, kým v Nemecku išlo (tiež ako vždy) o iniciatívu združenia Právo na život (BVL), ktoré združuje pätnásť organizácií.

Keď bola v roku 2013 publicistka Gabriele Kubyová na Slovensku, úprimne nám závidela, že u nás je hlavným iniciátorom a organizátorom takýchto pochodov Konferencia biskupov Slovenska, pretože u nich, ako tvrdila, biskupi pochod podporujú iba verbálne (čiže formálne) a väčšinou medzi účastníkmi absentujú. V tomto roku však boli prítomní traja: biskup z Görlitzu Wolfgang Ipolt, biskup z Regensburgu Rudolf Voderholzer a pomocný biskup z Augsburgu Florian Wörner.

Prečo práve oni? Nevieme určite, ale tušíme: v rámci Nemeckej biskupskej konferencie totiž patria medzi „disidentov“, ktorí sú kritickí voči „Synodálnej ceste“. Ak by sme chceli byť trochu uštipační, povedali by sme, že ich spolubratia nemali čas prísť, pretože intenzívne pracujú nad návrhmi dokumentov o svätení žien, či o požehnávaní homosexuálnych párov.

Poľský Národný pochod za život a rodinu sa tento rok konal pod heslom „Otec, buď pri nás, veď nás, chráň nás“. Ide o reakciu na silnú krízu otcovstva, ktorú vnímajú organizátori, ktorú však treba chápať v širšom kontexte krízy kresťanskej civilizácie v Európe a na Západe ako celku. Hovoria, že „aby sme zachovali rodinu ako základ spoločnosti a národa, potrebujeme rozhodné a rázne kontrarevolučné kroky, ktoré sa postavia proti pochodu ľavice, ktorý sa začal pred vyše dvesto rokmi, a ktorému sa Poľsko čoraz viac otvára.“

Účasť na takom podujatí, ako je Národný pochod za život a rodinu, je prejavom nesúhlasu s ničením základov našej civilizácie a zároveň hlasným apelom na budovanie správneho poriadku založeného na katolíckych hodnotách. Pretože národ, ako povedal blahoslavený kardinál Stefan Wyszyński, je rodina rodín.

Ako zdôrazňovali organizátori, podľa prieskumov až 30 % mladých Poliakov sa v ťažkých chvíľach nemôže spoľahnúť na vlastného otca. Okrem toho iba 15 % mladej generácie je ochotných rozprávať sa so svojím otcom. Napriek tomu viac ako 40 % mladých Poliakov najviac zaujíma uznanie od vlastného otca.

V Nemecku bol Pochod spoločným protestom proti tzv. asistovanej smrti a potratom. Podľa organizátorov ide o najväčšie zhromaždenie za život v Nemecku (v tomto roku s približne 4 500 účastníkmi). Zároveň však opäť prebehli kontra protesty, ktorých účastníci požadovali „právo na sexuálne sebaurčenie“ a neobmedzený prístup k potratom.

Na začiatku pochodu pred Brandenburskou bránou vyzvala predsedníčka BVL Alexandra Maria Linderová na komplexnú ochranu ľudskej dôstojnosti od počatia až po prirodzenú smrť. Zdôraznila, že v posledných rokoch sa hnutiu za život podarilo „dosiahnuť naozaj veľa“. V tejto súvislosti s uznaním konštatovala, že 17. septembra sa v Spolkovej rade nenašla väčšina pre zrušenie zákonného zákazu reklamy na potraty.

Linderová tiež označila za „veľký pokrok“ snahy v niektorých častiach Spojených štátov o zákonný zákaz interrupcií od šiesteho týždňa tehotenstva, ako to už bolo zavedené v Texase. Taktiež vyzvala Nemcov, aby sa pred spolkovými voľbami, ktoré sa uskutočnia o týždeň, obrátili na kandidátov a žiadali účinnú ochranu života.

Helmut Matthies, predseda ideovej informačnej agentúry, odsúdil zákonnú úpravu interrupcií v Nemecku. Poukázal na nedostatok logiky: hoci sú formálne nezákonné, nie sú za určitých podmienok trestné. Od roku 1995 to umožnilo zabitie 2,5 milióna „Božích stvorení“ v krajine, čo je „najvážnejšie porušenie ľudských práv“ za posledných 25 rokov. Matthies tiež kritizoval Spolkový ústavný súd za to, že vo februári 2020 odmietol zakázať tzv. asistovanú smrť.

„Pochod za život“ sa skončil ekumenickou bohoslužbou, ktorej predsedali katolícky biskup z Görlitzu Wolfgang Ipolt a srbský pravoslávny kňaz z Berlína Veljko Gačić. Počas bohoslužby sa biskup vyslovil proti právu na potrat, ktoré požaduje Európsky parlament, a proti asistovanej samovražde. Srbský duchovný zdôraznil, že aj pravoslávne cirkvi zastávajú právo na život každej ľudskej bytosti od momentu počatia.

Nemecký biskup Voderholzer na margo podujatia povedal, že účastníci pochodu v rozhovore s ním opakovane vyjadrovali vďačnosť za prítomnosť biskupov. Určite mu to padlo dobre.

Pochod za život a rodinu je veľmi dôležitá iniciatíva. Škoda však, že okrem genderideológie a potratov existuje aj iná, v dlhodobom horizonte azda ešte nebezpečnejšia hrozba: totiž podľa štatistík čoraz väčší počet ľudí nemá deti alebo ich nechce mať a naše národy vymierajú. Azda je vhodné na pochodoch upozorňovať aj na takéto veci, aby sa dostali do povedomia širšej verejnosti, predovšetkým veriacich.


PODPORTE PORTÁL CHRISTIANITAS

Váš príspevok je životne dôležitý pre udržanie a ďalší rozvoj portálu.
Prosíme Vás, podporte nás sumou:

5 € 10 € 20 € 50 €

Bráňme spolu vieru, rodinu a vlasť!

PDF (formát pre tlač)

Najnovšie články

František Mikloško opäť perlil o Cirkvi, pápežoch, gender a kresťanskej politike: Pápež František je skvostom, nacionalisti a tradiční sú problém

„Už se perou, už se perou“ – Medzi feministkami a transgendermi v Paríži to iskrilo…

Komik Rob Schneider o svojej konverzii na katolícku vieru: „Nikdy som necítil viac pokoja“

Biskup z Trevíru viedol LGBT bohoslužbu a obhajoval zmenu učenia Cirkvi o tzv. queer ľuďoch. Cirkev obvinil, že svojím učením „vylúčila“ queer ľudí