Bývalí anglikánski biskupi varujú katolíkov pred Synodálnou cestou: „Neopakujte naše chyby!“ - Christianitas

Bývalí anglikánski biskupi varujú katolíkov pred Synodálnou cestou: „Neopakujte naše chyby!“


23. novembra 2022
  Krátke správy

Bývalí anglikánski biskupi, ktorí konvertovali na katolícku vieru a o ktorých sme písali aj na portáli Christianitas.sk, varujú katolíkov, aby neopakovali chyby, ktoré viedli k deštrukcii Anglikánskej cirkvi v jej súčasnom synodálnom procese. Gavin Ashenden, bývalý kaplán zosnulej kráľovnej Alžbety II. a Mons. Michael Nazir-Ali, bývalý anglikánsky biskup z Rochestru rozpoznávajú v synodálnom procese deštruktívne prvky, ktoré predtým pozorovali vo svojej bývalej denominácii.

Gavin Ashenden, bývalý kaplán zosnulej kráľovnej Alžbety II
zdroj: youtube.com

Pripomínajú, že zmeny zavedené v ich bývalom pôsobisku brali do úvahy aj názory ľudí, ktorí vôbec vieru nepoznali a ani ju nepraktizovali. A hoci sa neustále hovorilo o načúvaní Duchu Svätému, v skutočnosti nakoniec prevládol duch doby. Gavin Ashenden na svojej stránke píše:

Pretože aj vo svete anglikanizmu bolo preberanie ľavicových sociologických postojov do cirkvi takmer vždy sprevádzané prísľubom, že Duch Svätý je súčasťou tohto projektu. Na konci procesu sa však ukázalo, že pokrokári si v skutočnosti pomýlili Ducha Svätého s duchom doby. Bývalí anglikáni, ktorí už raz videli použitie tohto triku, s takým rozdeľujúcim a deštruktívnym účinkom, teraz dúfajú, že sa podelia o svoje skúsenosti s týmto nebezpečenstvom, ktoré predstavuje tento trik pre integritu Cirkvi. … Faktom je, že bývalí anglikáni už tento trik na Cirkev videli. Je to súčasť spirituality pokrokárov. Veľmi jednoducho povedané, zabalia kvázi-marxistický obsah do duchovnej prikrývky a potom veľa hovoria o Duchu Svätom. Takto to robí kardinál Grech, generálny sekretár Biskupskej synody.“

Tento presun ľavicových a marxistických vzorcov do synodálneho procesu opisuje Ashenden na neustálom používaní slov ako „vylúčenie“ a na boji proti nemu v Cirkvi. Neustále sa tým podsúva veriacim akýsi boj o moc v Cirkvi, v ktorom sú veriaci hodnotení podľa miery moci, na ktorej v Cirkvi participujú a nie podľa kvality viery:

Boli sme presunutí z arény kresťanskej spirituality do arény marxistickej hry o moc. Synodálna cesta sa stala štúdiou tzv. odcudzenia. Sme späť vo svete politiky identity, kde má skupina, do ktorej patríte, prednosť pred vašou osobnou cnosťou (alebo jej nedostatkom). Príručka pre synodálny proces to uvádza takto: Široká účasť je dôležitou súčasťou diecézneho procesu, pričom nikto nie je vylúčený. Musíme osobne osloviť periférie, tých, ktorí odišli z cirkvi, tých, ktorí svoju vieru praktizujú len zriedka alebo nikdy, tých, ktorí zažívajú chudobu alebo marginalizáciu, utečencov, vylúčených, nehovoriacich atď.“

Podobne varoval bývalý anglikán, Mons. Nazir-Ali, vo svojom vystúpení 28. októbra v thajskom Bangkoku na Federácií ázijských biskupských konferencií. Uviedol, že synodálne konzultácie musia mať nejaké hranice: „Konzultovať s Božím ľudom je niečo iné ako dostať sa pod tlak aktivistov. Sensus fidelium nie je ani to, čo si laici a kňazstvo môžu kedykoľvek myslieť. Musí informovať o tom, čo vždy učila apoštolská Tradícia, a musí formulovať myslenie Cirkvi s ohľadom na minulosť aj prítomnosť. Potrebné sú oba aspekty.“

A čo bolo výsledkom synodálneho procesu v Anglikánskej cirkvi? Ashenden píše, že „výsledkom bolo rozdelenie, demoralizácia, duchovné ochudobnenie, teologická nesúdržnosť, úpadok viery, odpadnutie od viery a fatálne poškodenie cirkvi.“

BM

Zdroj: KAI, ashenden.org, Catholic Herald, ilustračný obrázok, zdroj – youtube.com


PODPORTE PORTÁL CHRISTIANITAS

Váš príspevok je životne dôležitý pre udržanie a ďalší rozvoj portálu.
Prosíme Vás, podporte nás sumou:

5 € 10 € 20 € 50 €

Bráňme spolu vieru, rodinu a vlasť!

Najnovšie články

Byzantský mystik Gregor Palama vo svetle katolíckej viery (Druhá časť)

Nominalizmus a jeho důsledky – VI

Slovenský konzervativizmus už nepotrebuje diskusie, potrebuje kontrarevolúciu

Katolícky ateizmus – najnebezpečnejšia forma modernizmu?