Bioetický kolaps 2 – Dieťa ako agresor -

Bioetický kolaps 2 – Dieťa ako agresor

Justyna Kinga Stępkowska
10. decembra 2020
  História

pokračovanie I. časti

Všetky koncepcie ľudí ako Mary Warrenová, Michael Tooley, Peter Singer a Jane Englishová v zásade vychádzajú z hegeliánstva. Hegel vo „Fenomenológii ducha“ vytvoril panteistickú koncepciu, ktorá je v úplnom protiklade s kresťanstvom.

V kresťanstve je človek dušou a telom, takže máme do činenia s ľudskou osobou od okamihu počatia (katolík s týmto faktom nemôže polemizovať, keďže existuje napríklad dogma o Nepoškvrnenom počatí Panny Márie). U Hegela je duša nahradená sebauvedomením, ktoré hmota nadobúda v určitej fáze vývoja. Hmota so sebauvedomením je človekom. V takejto koncepcii môžu mať osobné práva opice alebo delfíny, u ktorých bol zistený substitút sebauvedomenia sa (niektorí tvrdia, že napríklad gorila dívajúca sa do zrkadla si je vedomá svojho zrkadlového obrazu). Preto sa čoraz častejšie objavujú nápady na rozšírenie katalógu ľudských práv aj na primáty či delfíny.

Počaté dieťa alebo novorodenec nemá vedomie seba samého, a preto je dovolené ho zabiť. Starší a chorý človek často stráca sebauvedomenie, a preto ho propagátori tejto barbarskej ideológie nechajú zabiť v rámci eutanázie, pretože podľa ich názoru stratou vedomia seba samého strácajú svoje osobné práva. Naproti tomu beštiálni vrahovia nie sú zbavení sebauvedomenia a preto majú naďalej osobné práva. Z tohto dôvodu hegeliáni rôznych mastí tak urputne bojujú proti trestu smrti. V bioetike teda máme do činenia s dvomi protichodnými koncepciami – jeden je založený na panteistickom hegeliánstve, kým druhý na kresťanskej vízii stvorenia.

Revolučná bioetika siaha aj po ekonomických argumentoch (znášanie materiálnych a nemateriálnych nákladov súvisiacich s tehotenstvom a starostlivosť o dieťa nie je možné vnucovať rodičom dieťaťa a spoločnosti, ktorí by sa mali sami rozhodnúť, či sa na to dajú) alebo ďalších bizarných teóriách, ako je napríklad koncepcia „zhypnotizovaných agresorov“, čiže bájka o tom, že „zabitie zhypnotizovaného (hypotetickým profesorom) agresora nie je zlým činom, pretože vražda bola spáchaná v sebaobrane“. Agresor v tomto príbehu je „nevinná osoba“, pretože jeho činy nie sú celkom uvedomelé. Analogicky možno zabiť aj nenarodené dieťa (osobu (!) taktiež nevinnú), keďže ide o akéhosi agresora v tele tehotnej ženy. Tá žena ho v mene vlastnej sebaobrany môže zabiť.

Došli sme teda k bodu, keď sa otvorení pro-potratoví ideológovia už nezdržiavajú otázkou prípustnosti potratov, ale predkladajú odvážnu tézu, že ak je potrat prípustný, prečo by potom malo byť zakázané vraždenie nemluvniat? Túto myšlienku nedávno zopakoval Julian Savulescu, šéfredaktor časopisu Journal of Medical Ethics. Pri obhajobe Minervy a Giubiliniho uviedol, že „ak je potrat prípustný, potom by malo byť dovolené aj vraždenie novorodencov“ a túto tézu autori šokujúceho textu logicky formulovali a odôvodnili.

Ak vezmeme do úvahy, že táto ideológia má masívnu podporu, neprekvapujú potom hlasy, že tradičná bioetika vraj obmedzuje možnosti medicíny a brzdí pokrok. Tak sa vytvára nová, vysublimovaná bioetika, ktorou sa kŕmi mladé pokolenie lekárov. V dôsledku toho biznis in vitro rýchlo rastie a každý vykonaný potrat nájde zdôvodnenie v príslušnom odseku zákona. Pod pojmom „nová“ bioetika (čiže tá, ktorá sa má prispôsobiť modernej dobe) sa skrýva perfídne zdôvodňovanie nedôstojných a nemorálnych činov. Preto takto chápanú dnešnú bioetiku treba definitívne odmietnuť.

Bioetiku, ktorá „nedáva odpoveď, ale konštatuje problém“, ktorá v konečnom dôsledku v chorých mysliach rodí idey, ktoré by možno vydesili aj Hitlera, a ktorá v najlepšom prípade hovorí, že „o umelom prerušení tehotenstva nemožno vyniesť konečný úsudok, pretože sa to nedá“. A často sa prezentácia bioetických problémov scvrkáva iba na diskusiu „o človeku podľa Petra Singera“, „podľa Mary Warrenovej“ atď. Preto sa nečudujme, keď lekár, ktorý odchádzajúci z posluchárne po hodine bioetiky na otázku: „Kedy môžeme hovoriť o človeku?“ odpovedá: „to záleží…

Justyna Kinga Stępkowska pracuje ako lekárka.

Spoločnými silami prebuďme SVEDOMIE Slovenska, bojujme za Vieru a hodnoty kresťanskej civilizácie. Bez Vás Christianitas.sk nezvládneme financovať, preto prosíme o Vašu PODPORU. Ďakujeme!

Bankové spojenie: SK7765000000000020594299

PDF (formát pre tlač)

Najnovšie články

Revolúcia a pravá povaha človeka, II. časť

Zapálenie ohňa Olympijských hier 2024 v Paríži sprevádzala pohanská modlitba k bohom Apolónovi a Diovi! Pohanská doba si vyžaduje pohanské obrady…

Švajčiarsky biskup Bonnemain čelí kritike za to, že sa zúčastnil pohrebu biskupa Huondera, organizovaného Kňazským bratstvom svätého Pia X.

Narodenie a raný život Panny Márie